madelue

Matiga muffins

Mat/Recept Permalink0
Nu så mina vänner, ska jag bjuda er på ett riktigt pang-recept! Snabbt, enkelt, gott och nyttigt. Kan inte bli bättre.

Äggmuffins:

1 ägg
2 äggvitor
1 dl minikeso (jag hade dock kvarg denna gång, hade ingen keso hemma - så det funkar det också)
2 nävar babyspenat
Coktailtomater

Jag använde mig av chilikrydda, paprikakrydda och oregano. Går att använda precis vilka kryddor som helst, så gör efter egen favorit smak. 

Sätt ugnen på 225 grader. 
Blanda ihop alla ingredienser och fördela smeten i muffinsformar med en sked. För mig blev det 4 st stora muffins. Men går ju lika bra med till exempel 6 st små. 
Låt stå i ugnen cirka 10-15 minuter.
Servera med dina favorit grönsaker. 



Näringsvärde för receptet är beräknat med kvarg samt 100 gr grönsaker. 
 
  222 Kcal
  29(Protein)
  7(Fett)
  9g(Kolhydrater)
Till top