madelue

Framme i Kroatien

Permalink0
Hær ær det underbart, skinande sol och 35 grader.

Resan hit gick bra men med många omstændigheter. Vi tog flyget till frankfurt, dær vi hade hyrt bil. Vi åkte genom Tyskland, Østerrike och Slovenien. Det var en riktig upplevelse att åka genom Østerrike, super fint. Vi åkte bil i 14 timmar och hittade tillslut ett hotell, annars hade vi fått sova i bilen, vilket skulle vara rikigt oskønt. Hær varit hær i 2 dagar nu och har redan fått lite færg och det ær en viss person som jag saknar som bara den! Længtar efter dig..

Vi har trådløst nætværk i huset och bærbara datorn ær med. Så ni får en uppdatering lite då och då.. Och varfør det ær norska bokstæver ær så mycket som att det ær min mammas pojkvæns dator, och han ær ju norsk han..
Nu ska vi kila till stranden.

God morgon

Permalink0
Jag har världens bästa pappa, och då menar jag verkligen världens bästa! Det finns verkligen ingen bättre. Ställer upp i alla lägen.

Jag slipper åka in till stan och hämta passet för pappa kunde komma hit med det. Så jag åker nog en sväng förbi Haninge centrum sen och skall titta på lite saker inför resan. Ikväll blir det middag hos bästa vän, hörde något om att vi skulle grilla hamburgare, mums! Sen senare får jag se om jag antingen åker till Rönninge och säger hej då till alla igen eller om jag åker in och tittar på bio med Michelle och några. Har inte bestämt mig än, skulle ha sovit på saken. Men tyvärr vaknade jag lite för tidigt för att ha hunnit bestämma mig. Nu vankas det frukost.
Puss

Ingen rubrik för den delen

Permalink0

Jag var för trött, somnade i Emmas soffa så jag åkte hem efter bara en timme. Men (ursäkta språket nu) bussfittkukjävlen körde för fasiken bara förbi mig. Jag blev jätte arg och insåg att nästa buss inte går förens om 20 minuter så jag börjar gå. Men som sagt, jag var trött och orkade inte längre än till Tuvvägen och satte mig ner vid busshållsplatsen och väntade. Sen när jag kom fram till Handens sjukhus för att byta buss visar det sig att bussen som tar mig hem inte heller går förens om 20 minuter så jag börjar traska hem. Så det var dagens motion. Tröttare blev jag och sova ska jag... snart.. tror jag.

Dessutom upptäckte jag med min stora förvåning att jag hade glömt det viktigaste hemma hos pappa, passet såklart! Jag tänkte på allt förutom passet. Så måste åka in till stan imorgon och möta honom och hämta passet. Man kommer som sagt ingen vart utan det, så måste är ett måste. Nu ska jag gå och tröstäta en glass. Jag kände på mig att detta skulle vara min "så kallade" otursdag. Trött och klumpig... mjoo