madelue

praktikant

Permalink0
hej och hallå.. ääääääääääntligen nu ska jag praktisera i två veckor och så var det helg igen, så skönt att slippa skolan för ett tag, och vart jag ska praoa.. det är på en söt liten resturang i salems centrum som heter Passione! och jag hade väldigt otur med mitt praosökande, för det första.. hade jag ringt runt till halva stan för att få en praktikplats på något hotell och sen för det andra, gav jag upp och pappa fixade på Passione för att han känner ägare. och sen för det tredje några dagar efter att jag fixat platsen ringer min gudmor och säger att hon fick svar från sin kompis att jag var så välkomen att praktisera på hotellet! ååååååååååååååååå jag blev väldigt irreterad, för jag kunde inte byta prao plats bara sådär heller.. min önskan var ju att få praktisera på ett hotell.. fast resturang funkar väl det med. ooootur!
jag ska nog välja Hotell och Resturang linje till gymnasiet.. men vilken skola vet jag inte, jag har fått massa bra tips på bra skolor, ett tips var från släkting att söka in till något som heter Grythyttan, men det låg någonstans utanför stockholm så då kunde man tydligen få bo där på skolan också.. hmm, vill jag det? eller ska jag välja kunskapsgymnasiet i globen.. eller Stockholms Hotell och Resturangskola.. beslutsångest? jaaaa!..
jag har iförsig ett tag kvar att tänka på det, men det kommer bli jätte svårt.
Till top