madelue

Jag ska börja köra på hårt!

Permalink1
Jag klagar alltid över min kropp och det kanske finns visa anledningar... Så nu hade jag tänkt mig en rikigt förändring, jag ska försöka sluta med alla godsaker som tex, godis, chips, läsk och isället ersätta med frukt och grönt. Sen ska jag till gymmet och träna minst tre gånger i veckan och gå minst 10000 steg varje dag, vilket jag egentligen redan gör. Klarar jag inte att vara borta från godiset och sånt trams så får jag testa med att unna mig något gott en gång i veckan, som tex lördagar. Jag har i och för sig försökt med sånt här flera gånger tidigare och misslyckats, men nu känner jag ett större ansvar och lite mer press från mig själv. Jag skulle även bli glad om andra skulle ställa upp och puscha mig! Det spelar ingen roll vad det handlar om, det är bara att puscha på! :)

Nu har jag även bättrat på mitt CV lite, så jag tänkte kila in i några affärer och leta efter lite jobb så småningom. Jag tar det som det kommer helt enkelt. Jag hoppas att någon vill ha mig i alla fall...
Plugga ska jag göra också. Vi har samhällskunskapprov på fredag, bläää. Justeja, tjejmiddagen i lördags var hur trevlig som helst. Tack för en jätte rolig kväll Veronica!
#1 - - Nicole:

Det bästa för att du ska bli kvitt sötsuget och få fastare former gäller det att du i början inte sätter för höga krav på dig själv. Börja med lite i taget och kör succesivt hårdare! Annars blir det ofta så att man har satt för hård press på sig själv att man väldigt fort tröttnar (just för att man inte vill bli besviken) och lägger av.



Ett annat tips är att du om du vill gå ned i vikt tränar kontiditon, ex cyklar, går eller springer i början för då mår du framförallt bättre och du tappar underhudsfett. När du märker av skillnad på att du har fått fastare former är det lättare att börja köra styrka!



Mattips är såklart att du tar bort allt vetemjöl och socker. För det har en sådan negativ inverkan på kroppen. Om du är sötsugen nu i början så ta en liten chokladbit istället för ex. en bulle... Det är mkt bättre!! :-) Lite push från syrran!

Till top