madelue

Time flies by

Livet på en pinne Permalink0
Är det bara jag som tycker att tiden rinner iväg? Hinner knappt blinka innan det är måndag och sen fredag igen. Varför känns det som att tiden går så mycket snabbare nu än när man var liten? Eller är det bara så att man förstår tiden mer nu? Nä, jag hajar i alla fall ingenting... Önskar ibland att jag hade en dosa där jag kunde pausa vissa stunder. För det är så många gånger som jag kommer på mig själv, stannar upp och tänker att jag aldrig vill att den här dagen eller den här stunden ska ta slut... Man bara suger in vissa stunder lite extra och sen lever på minnena. Vings reklam stämmer verkligen "Livet är inte dagarna som passerar, det är dagarna du minns."
 
Jag är en person som lever väldigt mycket på just minnen och tänker tillbaka en hel heeeel del. Dom som verkligen känner mig vet vad jag pratar om. Jag liksom återupplever vissa saker och vill vara med om det igen. Det är bara så att det jag tycker är värt att tas upp, tar jag upp om och om igen. Vissa kan tycka att det är jobbigt och andra inte och jag struntar fullständigt i det, because that's who i am. Då finns det ingen anledning att läsa eller följa mig. 
 
Poeten har talat. 
 
Till top