madelue

Min summering av 2013

Livet på en pinne Permalink0
Jag tänkte sammanfatta mitt år månadsvis lite kort och gott... 

Januari -Minns bara att det var en jobbig månad. Jag mådde inte bra i mig själv och hade många ouppklarade saker att ta mig igenom. Den stora saken var att jag och Emil firade vår 2 årsdag på ett SPA hotell i Nyköping.

Februari -
Den värsta månaden på året för min del. Jag mådde fortfarande dåligt och som vanligt var det bara och ta sig igenom alla dagar. Men, istället för att fortsätta grotta ner mig i mina ouppklarade saker så tog jag hjälp. Jag började med något som kallas Sorgbearbetning. 

Mars - Här vände allt. Jag började att fokusera på mig själv och min Sorgbearbetning som jag skulle ta mig igenom i olika steg. Fixade äntligen ett gymkort i Södertälje med inställningen att komma i form igen. 

April - Åkte till Sälen med mina älskade vänner och hade en riktigt bra minivecka där. Gjorde min allra första tatutering. 

Maj
- Blev en del utgångar med vänner, minns Pigghaj ute på Brasseriet lite extra. Var och tittade på hockey vm i Globen. Fortsätte att besöka gymmet regelbundet. 

Juni -
 Min absoluta favorit månad. Gnestadagen (ett minne blott). Midsommar. Utångar. Min födelsedag. Syrrans alla minibootcamp. Många härliga sommarkvällar. 

Juli - Semestertider och ännu mer sommar. Roadtrip till Kolmården. Jag gjorde debut på Multibanan. Överraskningsfest för Emil. Många fina kvällar ute med båten. En vecka i Turkiet med Emil. Kastrering för Texas. En varm och helt underbart skön semester. 
Augusti - Fortsättningsvis en riktigt bra sommar. Fisketurer och fina kvällar på sjön. Kämpade vidare med multibanan. Invigning på Tele2Arena. Utång med mina pinglor. Kräftskivor. 

September - NRJ:s 20 års fest. Fortsatt slit på multibanan. Började ta hjälp utav min Personliga Tränare på gymmet och tog träningen till en högre nivå. En månad i träningens tecken. 

Oktober - Ännu mer träning och ännu mer multibana. Många tidiga morgnar med löpning. Sprang mitt första tävlingslopp ute på Lida för bröstcancern, jag kom 9:a utav cirka 400 personer. Sprang min allra första mil. En månad där det ÄNTLIGEN började att ge resultat för mitt slit. Många hockeykvällar på hovet. 

November - Fler hockeykvällar på Hovet. Forsatt slit med träning, träning och träning. Jag gjorde min andra tatuering som en liten belöning för mitt hårda slit och en reminder till mig själv att aldrig ge upp och alltid fortsätta kämpa. Var iväg på en 3 dagars utbildning genom jobbet och träffade på trevliga människor. 
 
December - Jaha, årets sista månad, sjukt mycket att göra på jobbet.. Vilket innebär en månad utav jobb, jobb och träning. Julbord på Tyrol. Minijulafton med fina vänner. Hotellnatt i en juniorsvit och shoppingdag i stan med hjärtat. Julafton.

Har med andra ord haft ett rikigt bra år. Eller snarare halvår. Året började inte i sitt bästa jag direkt. Men, däremot så har jag har vuxit något enormt som person. Idag vågar jag stå upp för mig själv mer än jag någonsin kunnat och säga vad jag verkligen vill och tycker. Har insett vilka som är mina riktiga vänner och vilka som inte är det. Kan verkligen säga att det här året har satt sina spår. Nu är jag redo för 2014 och jag känner på mig att det kommer att bli MITT år!! 
Till top