madelue

Alla <3 dag

Livet på en pinne Permalink0
Vilken dag... Startar med lyxfrukosten från Emils mamma som kom förbi med färska frallor. Fortsätter med en grymt bra match mot Nykvarn. Sist förlorade vi med 18-0, ja ni läste rätt 18-0, men dom är verkligen galet bra. Den här matchen förlorade vi bara(!) med 3 måö. 7-10. Vi kämpade och slet som ett lag i alla 60 minuter. Så stolt :-)
 
Nu kommer vi till det som verkligen gjorde dagen.... Vi skulle ju åka och titta på bio, 50 shades of grey. Och jag hade som sagt längtat efter den här dagen i 1 ½ år. Lättare sagt än gjort. Jag hade redan betalat biljetterna med såna där företagsbiljetter/presentkort. Det jag inte tänkte på var att man var tvungen att ha med dom för att hämta ut biljetterna i automaten. Tror ni jag hade med dom? Nej, jag hade slängt dom direkt efter att jag matat in dom. Tror ni att vi var på Heron i god tid? Nej, vi tänkte ju att vi bara skulle hämta ut biljetterna och sen smita in och sätta oss. Haha. Så enkelt var det inte. 17.30 började filmen och 17.30 ställde vi oss i kön för att få hämta ut biljetterna manuellt. Tror ni att det var lite folk? Nej, inte alls, kön var lång. Det tog oss 20 minter att komma fram och under dessa 20 minuter var jag till och med på väg att ge upp, åka hem och skita i filmen. Men jag eller vi ska jag säga, härdade ut och kom till slut fram. Tror ni jag var glad? Haha, nej... Så sur och arg som jag var då, under dessa 20 minuter, var fan länge sen jag var. Jag var extremt besviken på mig själv som inte läste det finstila efter köpet hemma tv-soffan. Tror ni jag har lärt mig en läxa nu? Helt klart. Misstag måste göras för att läras. Väl framme i kassan så stod det så klart "ny på jobbet" på kassörskans skylt. Men vi var ju inte ett dugg stressade, så det var helt lugnt när hon sprang runt och letade efter någon som kunde hjälpe henne. Eller inte. Tror ni hon fick ut biljetterna? Nej inte alls, det slutade med att hon fick skriva en handskriven biljett till oss för att jag SOM TUR var hade köpebeviset kvar på mailen. Vi missade början på filmen och gled in en si sådär 17.55. Vi blev lite lugnare när dom berättade att det var reklam i 12 minuter och att det skulle vara någon som hade ett sånt där fint tal innan. Totalt sett missade vi kanske 10 minter av själva filmen. Men det var det värt och jag är oerhört glad att jag inte gav upp och vi åkte hem istället! Äntligen har jag sett den och det kändes som att jag hade sett den förut med tanke på att jag läst böckerna. Den får 4 av 5 toasts. 
 
Efter filmen var vi båda glada och skrattade åt det som hände innan. Vi åkte hem, hämtade Texas och fick besök av Elin, Nille, Mackan, Lisa och Erik. Pingis och bubbel fick avsluta denna hektiska, roliga, jobbiga, kärleksfulla och helt klart minnesvärda alla hjärtans dag. 
 
Tack för mig, efter ett långt inlägg.. Hoppas ni har haft en bra helg och en bra alla hjärtans dag! 

Det är tur att vi båda klarar av att handskas med varandra i precis alla humör och tillfällen ;-) 
Till top