madelue

Pass 11/100

Träning Permalink0
Jag hade varit insälld på att åka till gymmet hela dagen och enda tills jag satt i bilen på väg dit. Men så tänkte jag att jag skulle passa på att träna utomhus och ta vara på det fina vädret. Så jag satte min styrning hemåt istället. Gymmet kan jag vara instängd på hur mycket som helst i vinter. 
 
Tog med mig min lilla bebis ut på en löprunda. Han är verkligen hur duktig som helst och han älskar det, precis lika mycket som jag gör. Det är faktiskt lite lättare och springa med sällskap, speciellt i sällskap av Texas. 
Jag tränar ju enligt fitnessfightens program nu, undantag multibanan och cykling, och då är det 20 minuters konditionsträning och 40 minuters styrketräning som gäller. Så det blev helt enkelt ett hemmagym igår med min matta, mina hantlar och min kettlebell.. Skönt och slippa trängas på gymmet! 

Styrketräningen såg ut som följande;
Pull over med 4kg's hantel
Knäböj med hantlar (4kg) vid sida
Rotation med böjda ben
15 rep x 2. 
Axelpress rak, 4 kg's hantlar
Höftlyft ett ben
Crunch med rak rygg
 15 rep x 2.
Dips
Bred benböj med hantlar (4kg)
Statisk crunch (45 sek)
15 rep x 2

Nu är mitt mål att komma minst 4 km på 20 minuter... 1,5 minut är väl easypeasy... Eller?!
Till top