madelue

Ny utmaning på gång

Livet på en pinne Permalink0
Jag är ju en riktig utmaningsjunkie så därför har jag en till liten grej på gång... Ingenting märkvärdigt utan det är mest för min egna skull och för att spara pengar. 
 
Fram till den dagen vi flyttar ska jag försöka vara utan godsaker (igen! haha). Observera dock försöka. Den här gången är det inga som helst förbud som gäller utan det är helt valfritt - för min egna skull. Jag får äta precis vad jag vill när jag vill och OM jag vill. Det är där det kommer in. Om jag vill. Att tacka nej till något för att jag inte vill har enormt större betydelse än om jag tackar nej för att jag inte får. Hänger ni med?;-) 
 
Men till själva utmaningen nu då... Den löper lite veckovis och startar nu på måndag. Jag ska alltså ta mig igenom vecka för vecka. Har jag klarat en vecka utan godsaker (för att jag vill!) så ska jag belöna mig själv genom att lägga undan 100-200kr i ett kuvert fram till den dagen vi flyttar. Därefter får jag se hur mycket jag fått ihop och vad jag vill göra av pengarna. Vilket är helt upp till mig. Tänkte att dessa pengar symboliserar de pengarna man slänger ut på allt godis och skit hela tiden. Smart va? 
 
Som sagt - inga förbud. Vill jag köpa mig en godispåse så gör jag det, utan några som helst problem. Det blir bara mindre pengar till det jag nu vill göra med pengarna sen. Kanon bra. 
 
Räknar ner... Dag för dag... 83 dagar kvar idag!
Till top