madelue

Första natten

Livet på en pinne Permalink0

God morgon, jag och Texas har precis vaknat och kommit från kissrundan.

Allt har gått över förväntan. Han har varit jätte duktig. Det var lite svårare den här gången dock att få in honom i buren, men jag tror att det var för att han kände av min nervositet och uppspeldhet. Med lite tålamod så gick det tillslut att stänga buren! Han gnällde lite mer den här gången också, men Max 10 minuter sen sov han som en stock, hela bilresan. Efter den långa resan så både kissa och bajsa Texas utomhus, sen ställde vi ner honom utanför vår dörr och han gick så snällt och gulligt in. Innan han började nosa runt i lägenheten så bar jag upp honom och ställde ner på sin plats. Där har han varit hela kvällen och natten. Jag har bara vaknat en gång i natt av hans ylande. Då väntade jag tills han var tyst och lugn, sen gick vi ut och kissa. Dock hade det hänt en olycka redan, han hade kissat på platsen. Men det är enda gången ännu. Vi ska göra vårt bästa för att bli rumsrena :-)

Koppelträningen har börjat lite smått också. Han fick på sig halsbandet, jag tvingade absolut inte på det. Hade en godis på andra sidan, så på så sätt lirkade vi på det. Men valpar klarar bara av korta intervaller av träning. Därför tog jag det inte längre. Det för vi senare.

Nu ska jag leka av honom lite.

Till top